Orbán Viktor a brexitről
2016. július 23. írta: Hörcher Ferenc

Orbán Viktor a brexitről

Az Új Európa: Varsó, Tusványos, Budapest

v4.jpeg

Aki nem lép egyszerre....!

Fotó: TASR

Miközben a brexit láthatóan sokkolta a brit politikai elitet és a nyilvánosságot, az európai politikai elitet és a nyilvánosságot, Orbán Viktort láthatóan aktivizálta. A magyar miniszterelnök erős állításokat fogalmazott meg a V4-ek találkozóján és a tusványosi szabaegyetemen elmondott beszédében is a brexitről és ennek európai következményeiről.

 Szimbolikus jelentősége van, hogy Varsóban gyűltek össze a V4 államok képviselői július 21-én, hogy értékeljék a brexit után kialakult európai helyzetet. Lengyelországnak már eddig is nagy volt a tekintélye Európában, most még nagyobb lesz a britek távozásával. Lengyelország ebben az összefüggésben a keresztény európai gyökerekre épülő közép-európai reálpolitikát jelenti.

 A találkozó célja az volt, hogy egyeztessenek a közös álláspontról, amellyel szeptember 15-én, az Európai Unió tagállamai vezetőinek pozsonyi informális megbeszélésén előállhatnak. A majd két hónapos felkészülési idő, amely a varsói és a pozsonyi találkozó között el fog telni, mutatja, hogym ilyen jelentőséget tulajdonítanak a közép-európai vezetők a Brexit után kialakult európai helyzetnek.

 Orbán Viktor kemény szavakkal jellemezte a helyzetet: „Az Európai Unió drámai pillanatokat él át, ugyanis Nagy-Britannia kilépése miatt elvesztette globális vezető szerepét.” Úgy értékelte, hogy ezért a hátrányos fejleményért a politikai felelősség az Európai Bizottságot terheli, amelyik a migrációs válságban a lehető legrosszabb válaszokat adta. Szerinte az EB-nek a migrációs válságra kidolgozott új javaslata is elfogadhatatlan. “Nem akarunk lemondani a szuverenitásról, a határvédelemről” - miközben az EB javaslata ezeket szisztematikusan fel akarja számolni.

 Orbán szavának súlyt adott, hogy a lengyel kormányfő is támogatta azt. Beata Szydło szerint az EU intézményrendszere nem teljesíti a vele kapcsolatos elvárásokat, ezért az új helyzetben vitát kell kezdeni, hogyan, milyen irányba kell változtatni ezen az intézményrendszeren. Megerősítette, hogy az EU érték, de csak akkor tudja megőrizni értékét, ha képes alkalmazkodni az új kihívásokhoz, ha képes arra, hogy “jobban figyelembe vegye a szuverén nemzeti parlamentek döntéseit, és kevésbé foglalkozzon saját intézményes működésének kérdéseivel”.

 Hogy a V4-ek mozgásba lendültek, s hogy ennek az egyik motorja Orbán Viktor, azt a tusnádfürdői beszédével igazolta a magyar kormányfő. Ezen a helyszínen mindig gondosan ügyel rá a politikus, hogy botrányt kavarjon, vagyis ő tematizálja a közbeszédet. Ez évi beszédében szinte kizárólag az Európában kialakult helyzettel foglalkozott – ami nyilvánvalóvá teszi, hogy számottevő belső ellenzék híján itt talál magának politikai témát, ellenfelet. „Félelem, brexit, terror, migráció” – ezzel a négy szóval jellemezte a pillanatnyi európai politikai hangulatot és az azt meghatározó eseményeket. Világossá tette, hogy milyen súlyt tulajdonít az „angolok” távozásának: „Egy EU-s vezető úgy beszél az EU-ról, mint 10-15 éve. Akkor még globális szereplő volt. Az angolok kilépésével lezárult egy korszak, ez megszűnt. Az EU ma regionális szereplő.”

 Azt sem rejtette véka alá, kiket tekint e kérdésben fő felelősnek. Elsősorban Brüsszelt, az EU pillanatnyi elitjét, akik rosszul kezelték az akut válságokat. Szerinte ezért a régi Európa megcsontosodott, anakronisztikussá vált politikai gondolkodása a felelős, mely elvi alapon áll, érzelmes, és nem képes pragmatikus választ adni a kihívásokra. Szerinte e tekintetben Közép-Európa sokkal életképesebb, s ezért e régiónak, az Új Európának kell átvenni a kezdeményező szerepet.

 Beszédében Orbán Viktor arra is utalást tett, hogy miben kell változtatni. Három alapvető hibát vélelmezett az EU közelmúltjában: 1.) az Európai Parlament túlzott jelentőségűvé növekedett, 2.) Hogy a Bizottság politikai szerepre törhet, semlegessége helyett, 3.) Az Európai Tanács feladta a teljes körű megegyezés feltételét a nemzeti létkérdések tekintetében, a 2/3-os döntéshozatallal szemben. Vagyis szerinte mindhárom alapvető európai intézménnyel kapcsolatban reformra, korlátozásra, pontosabban a korábbi állapothoz való visszatérésre van szükség.

 Fontosnak tűnik továbbá az a három pontos javaslat, amit – a nagyobb hatás kedvéért - Trump-ra (!) hivatkozva vezetett fel: a titkosszolgálatok javítása, a demokráciaexport leállítása és a migráció megfékezése.

 Orbán Viktor tehát a V4-ek mozgósításával lendül harcba a brexit utáni helyzetben, Új Európát követelve. A filozófiai hivatkozások helyett a geopolitikára szeretné építeni az új európai közös stratégiát, egy olyan elit vezetésével, amely nem az emberekkel szemben próbál kormányozni.

 Ha sikerül támogatókat találnia, ő is hozzájárulhat ahhoz, hogy a brexit csakugyan átrendezhesse az európai politika színpadát.

tusvanyos.jpg

Tus: Európa kétvállon!

MTI-felvétel

Utóirat: Kérdésre válaszolva Orbán - az angolok távozása után - egy közös európai hadsereg felállítását is javasolta.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://britishpatient.blog.hu/api/trackback/id/tr538909184

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hörcher Ferenc: Az Új Európa: Varsó, Tusványos, Budapest 2016.07.25. 12:00:01

Hogy a V4-ek mozgásba lendültek, s hogy ennek az egyik motorja Orbán Viktor, azt a tusnádfürdői beszédével igazolta a magyar kormányfő.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

micsoda? 2016.07.23. 13:40:40

Annyiféle tanácsadója van Orbán Viktornak, az öltözködésre miért nincs. Hogy néz ki a nadrág rajta, legalább 2 számmal hosszabb:)

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.07.23. 13:51:11

@micsoda?: Lehet hogy Boris Johnsont követi ebben (is)..:)

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.07.23. 13:53:02

Nagyszerű beszéd volt.. Jó politikusként ézi, hogy mélyütést kapott az eurobürokrácia s Brexittel, és most kell támadni. Nagy változások kezdődnek, és ez jó..

nemecsekerno_007 2016.07.23. 14:00:14

Az EU most olyan képet mutat mint egy gittegylet és ez nagyon nem jó. Kiterjedése, történelmi múltja, gazdasági hagyományai miatt nagyhatalomnak kéne lennie, de eddig nem volt ilyen törekvés. A szíriai, líbiai, iraki konfliktusok az Eu érdekszférájában vannak, de az Eu-nak marginális szerep jutott. Ez se jó. El kell gondolkozni a közös Eu hadseregen, titkosszolgálaton meg egyéb biztonsági rendszereken. Nagyon szépek a 60-as évek diákmozgalmainak ideáljai, de a mai globális világban rózsíszínűeknek tűnnek.

Hörcher Ferenc 2016.07.23. 14:00:22

@A megvalósult amerikai ólom..: Ha nem is követi, de nyilván tanulmányozza és - felteszem - nem becsüli le Johnsont.

Hörcher Ferenc 2016.07.23. 14:01:49

@nemecsekerno_007: Igen, annyi biztosan kijelenthető: képességeit, múltját, kultúráját figyelembe véve sokkal jobb teljesítményre lenne képes Európa, mint amit pillanatnyilag nyújt. És ez az EU-s politikai elitre biztosan igaz.

midnight coder 2016.07.23. 14:29:02

Azért tud az Orbán vicceseket is mondani:

"Az Európai Unió drámai pillanatokat él át, ugyanis Nagy-Britannia kilépése miatt elvesztette globális vezető szerepét"

Mikor volt utoljára európának globlis vezető szerepe ? 30 éve ? 100 ? 200 ?

Netuddki. 2016.07.23. 14:35:54

@micsoda?: "Annyiféle tanácsadója van Orbán Viktornak, az öltözködésre miért nincs. Hogy néz ki a nadrág rajta, legalább 2 számmal hosszabb:)"

Ilyen kicsi bammeg, az anikó asszony meg pont nem ért rá felvarrni az alját. Meg nem tellett az összelopott pénzből se szabóra. De Occam borotvája szerint, ennyire igénytelen őkelme.

Netuddki. 2016.07.23. 14:41:37

@Hörcher Ferenc: Aha.

" Igen, annyi biztosan kijelenthető: képességeit, múltját, kultúráját figyelembe véve sokkal jobb teljesítményre lenne képes Európa, mint amit pillanatnyilag nyújt."

Ha a csuti törpe ezt állítja biztosan így van. De várjál csak, nem. Ez megint egy fingreszelő mondat volt, az égvilágon semmiről nem szól.
Amúgy ki a csuti törpe, hogy ilyen magvas megállapításokat tegyen? Mit tett le idáig az asztalra? Szétlopta Magyarországot a haverjaival, meghekkelte a magyar igazságszolgáltatást, hogy ne vonják érte felelősségre, és bujkál az ezzel kapcsolatos kérdések elől. Gyakorlatilag egy hazug, tolvaj bűnöző, mégis ki ad a véleményére a drukkerein kívül?

"És ez az EU-s politikai elitre biztosan igaz."
Előbb talán a saját házunk táján kéne söprögetni, nemde?

Netuddki. 2016.07.23. 14:45:42

@A megvalósult amerikai ólom..: Fő az önbizalom.

Két hangya sétál a dzsungelben, találkoznak egy elefánttal. Így szól az egyik.
- Én elgáncsolom, te meg fojtogasd!
Így szól a másik:
- Nem szégyenled? Ketten egy ellen?

nemecsekerno_007 2016.07.23. 14:49:37

@Tibi !: A szokásos mantra. Egyszer biztos működni fog.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.07.23. 14:50:21

@Tibi !: Ezt az elefántot nem kell már elgácsolni, kapott egy dumdum lövedéket a szeme közé..:))

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.07.23. 14:53:02

@Hörcher Ferenc: Johson szokott még ilyen kissé buggyos öltönyöket hordani. Bár nyilán mindketten készíttethetnének öltönyt méretre, de az nem passzolna a plebejus imázshoz..:))

Netuddki. 2016.07.23. 14:54:24

@nemecsekerno_007: Vicces vagy, szerintem Csernus ad majd időpontot.

Göntér László 2016.07.23. 15:19:15

" a korábbi állapothoz való visszatérésre van szükség."
Mi van akkor, ha az EU alapítói arra a következtetésre jutnak, hogy tévedés volt az EU bővítése, következtetésként térjünk vissza az eredeti állapotokhoz. A később csatlakozók pedig hozzák létre a saját "Brüsszelüket", mert mi áttesszük a székhelyünket Rómába. Így a Brüsszelnek címzett üzeneteket majd az új "Brüsszel" megválaszolja. Az új "Brüsszelt" nevezhetik Visegrádnak vagy Varsónak, és az új szerződést (a római szerződés mintájára) nevezhetik varsói szerződésnek is.

meggyes alfonz 2016.07.23. 15:23:22

OV teljes tévedésben van. Nem kevesebb, hanem sokkal Európára van szükség!
Közös külügy, hadügy, pénzügy. E nélkül nem lehet erős Európa és visszasüllyedünk a háborúzó nemzet államok szintjére.

Hörcher Ferenc 2016.07.23. 15:31:47

@midnight coder: MIndenesetre jóval erősebb a britekkel, mint nélkülök.

Hörcher Ferenc 2016.07.23. 15:33:57

@Tibi !: A helyzet az, hogy pillanatnyilag Orbán és Fidesz támogatottsága elég meggyőző. Ami nem mondható el az EU-s vezetőkről, mert meg sem mérették magukat.

Hörcher Ferenc 2016.07.23. 15:36:25

@Göntér László: Elég nagy veszélynek tűnik európa kettészakadása... :(

Mr. Rustical 2016.07.23. 15:40:55

Elég jól összefoglalta, hogy mit tehet az EU ebben a helyzetben.
Csak az nem világos, hogy ha a régi EU, amelyben a britek voltak a legjózanabbak, nem ezt csinálta, akkor miért csinálná ezt az új?
Ehelyett gőzerővel haladunk 1930 felé: a németek megszabadulnak a britektől, bedarálják a franciákat, aztán összefognak az oroszokkal és felosztják Kelet-közép Európát.
Ami ma van, az semmilyen szinten nem EU, a német kancellár megmondják, mi legyen, és az lesz.
Persze a szokásos német balfaszság érvényesül megint, így nem sikerül olyan jövőképet vázolni, amivel a többiek is azonosulni tudnának. A kommunizmus legalább mindenkinek ígért valamit, bár valójában csak a KGB és a párt járt jól vele, a németek meg nem csak úgy gondolják, hanem el is mondják, hogy mindenki másnak coki.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.07.23. 15:42:23

A V4 valóban az új Európa alapja. A nyugat is lassan csatlakozik. Itt az ideje áthelyezni az EU központját keletre, mondjuk legyen Prágában az EU fővárosa,

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.07.23. 15:51:30

@Hörcher Ferenc: Inkább abban, hogy ő is konfekciót használ, és nem sokat bajlódik a megfelelő méret kiválasztásával sem. A túlsúlyos férfiak mondjuk eleve előnytelen helyzetben vannak ebből a szempontból. Többnyire buggyos, kissé nagynak tűnő méretűt választanak. A számukra megfelelő derékbőségű konfekció nadrágnál túlzott a nadrág hossza.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.07.23. 15:53:09

@a BircaHang Média szerk.: Még a végén két részre bomlik, mint a Római birodalom..:)

Hörcher Ferenc 2016.07.23. 15:55:11

@A megvalósult amerikai ólom..: Igen-igen. Tudjuk, az sem vezet túl sok jóra.

Tojglitojas 2016.07.23. 16:32:29

@Tibi !: Ezt copy/paste-el mindig benyögitek, de az a magavas kérdés, hogy ki kormányozzon akkor. Feri? Dzsobbik? Tán legyen anarchiba?
Mert addig oké, hogy a Zorbán lop... És? Mit vársz, elszégyelli magát?
Beszéljünk az ellenzékről, mert az ők aktív/passzív közreműködésük nélkül még az isteni Viktor sem tudta volna így lenyúlni az országot.
Kicsit olyanok vagytok ezzel a Zorbán lop szöveggel, mint parasztbácsi, aki beleesik a kútba és mondja, hogy mennyire utálja már a vizet. ;)
Nem Orbánt kellene szidni, hanem hiteles alternatívát mutatni és válaszokat adni a szavazókat foglalkoztatóm kérdésekre.
Ezután már csak meg kell nyerni a választást (innentől a választási rendszer az ellenzéket segíti, mert a győztes felé lejt, akár lehet 2/3 is) és már mehet is a Fityisz a lecsóba.
Amíg ez nincs addig lődd a mantárt naponta 100x, Viktor meg itt marad nekünk végelgyengülésig. Ennyi.

Hörcher Ferenc 2016.07.23. 16:37:53

@Tojglitojas: "Nem Orbánt kellene szidni, hanem hiteles alternatívát mutatni és válaszokat adni a szavazókat foglalkoztatóm kérdésekre." Sztem Orbánt lehet kritizálni, de a megosztott politikai térben elsősorban a baloldalnak saját elitjét kellene lecserélnie, hogy életképes alternatívát tudjon állítani. Addig csak abban reménykedhet, hogy olyan nagy botrányt talál, amely bukási ok lehet - de ettől még tényleg nem válik választható, kormányképes erővé.

backbencher 2016.07.23. 16:41:42

Kedves Horcher Ferenc,

Nemileg ertetlenkedve olvastam a fenti cikket mint UK-ben tobb eve elo es dolgozo magyar.

Kulonosen ugy, hogy eddig csak a jelenlegi magyar min.elnok Brexit-tel kapcsolatos kommentjeire van kihegyezve a fenti cikk.

Ez igy veszelyesen felrevezeto es felremagyarazo, mert a mo-i olvasok fele hamis kepet kozvetit arrol, hogy VALOJABAN milyen is a Brexit visszhangja a Visegradi Csoport (Visegrad Group - V4) orszagokban.

1. Kozos Nyilatkozat hattere
1.1 V4 soros elnoke
A V4 orszagok evente rotacios alapon latjak el a V4 elnokseget.
A V4 soros elnoke 2015.07.01-2016.06.30. kozott Cseho. volt, 2016.07.01-2017.06.30. kozott Lengyelo., ezert is gyultek ossze epp Varsoban.

1.2 V4 tenyleges sulya
link: en.wikipedia.org/wiki/Visegrad_Group

Bar a V4 1991-ben alakult eddig 25 eves fennallasa dontoen 2 fo szakaszra oszthato:
(a) 1991-2003: megalakulastol a V4 orszagok EU-csatlakozasaig. Ekkor meg volt vmilyen kozos kedvezmenyes vamokra valo egyuttmukodes a V4 tagok kozott, de ezt 2004-tol felvaltotta V4 tagok mindegyikenek EU-tagsaga.
(b) 2004-tol: Mivel minden V4 tagallam EU-tag is lett, ezert innentol kezdve a V4 elegge kiuresedett, inkabb idonkenti pol. megnyilatkozasi szinterre valt 1-1 tagorszag reszerol.

Jelenleg V4-n belul Mo. gazdasagilag es nepesseget tekintve is a 3. helyen all. Mo. V4-en beluli pol. sulya is ennek megfeleloen alakult.

2. V4 csoport hivatalos 2016.07.21-i Kozos Nyilatkozata ("KNY").

link 2016.07.21-i V4 Kozos Nyilatkozat: www.visegradgroup.eu/calendar/2016/joint-statement-of-the-160721

A KNY azert lenyeges dokumentum, mert - TOBB MAS KERDES MELLETT - ebben ELOSZOR REAGAL A V4 KOZOSEN HIVATALOSAN a Brexit-referendum eddigi hatasaira.

A KNY-ben V4 reszrol SZO SINCS olyan kijelentesekrol, amilyeneket a magyar min.elnok megeresztett a cikk szerint.

Bar arrol a cikk melyen hallgat, hogy ezekbol a kijelentesekbol mi az ami a KNY-hoz kapcsolodo kozos V4 hivatalos sajtotajekoztaton Varsoban hangzott el, es mi az ami korabban, mashol.

Felettebb kinos lenne a magyar kormanynak a UK kulugy fele magyarazkodni akkor, ha a UK kulugy formalisan vagy informalisan megkerdezne a magyar kormanyt, hogy ugyan akkor a magyar min.elnok fenti cikkben irt kijelentesei mennyiben minosulnek a KNY-t feluliro vagy kiegeszito hivatalos mo-i allaspontnak.

Raadasul ugy, hogy ilyen kijelenteseket a 2016.07.21-i varsoi sajtotajekoztaton sem a cseh, sem a szlovak, sem a lengyel min. elnok nem tett.

Tojglitojas 2016.07.23. 16:47:16

@Hörcher Ferenc: Bocsi, ha félreérthető volt, nem azt mondtam nem lehet/szabad vagy nem kell, hanem hogy ez kevés lesz.
A világon mindig minden változik, egyedül a változás állandó. A legnagyobb probléma az szerintem, hogy az úgynevezett balliberális oldal képtelen változni, enélkül pedig kb. kihalnak. A világ kegyetlenül megváltozott, de ezek még mindig úgy politizálnak, úgy beszélnek, mint 20 évvel ezelőtt. Innen érthető, miért nyomja Viktor már a második ciklust és kb. ha nem üti el a villamos, övé a harmadik is.

Hörcher Ferenc 2016.07.23. 16:48:15

@backbencher: Kedves backbencher, a minsizterelnöknek tulajdonított nyilatkozatok, együtt a Szydło miniszterelnöknek tulajdonított kijelentéseknek, a miniszterelnok.hu című honlap következő beszámolójából származnak: www.miniszterelnok.hu/az-eu-elvesztette-globalis-szerepet/

Tisztelettel,

HF

Hörcher Ferenc 2016.07.23. 16:49:08

@Tojglitojas: Ebben azt hiszem, egyetértünk.

Tojglitojas 2016.07.23. 17:07:09

@Hörcher Ferenc: Az a probléma, hogy ha egy jogos kritika ostoba formában jelenik meg vagy sértően öncélú, az kontraproduktívvá válik.
Pl. az hogy Orbán alacsony, adottság. Ezzel kritizálni csak buta/érv nélküli emberek szoktak. Felcsútiságával szintén.
Ha rosszul politizál, akkor kell jobbat mutatni.
Ha odamegyek a villamoshoz és mondom az embereknek, ne legyetek hülyék miért villamossal utaztok, lehet páran még le is szállnak és megkérdezik, jó de akkor mivel.
Ha erre azt felelem, hát fingom sincs vagy majd lesz vízhajtású autó egyszer és az környezetkímélő, kb. mindenki visszaszáll és még el is küldenek a búsba, hacsak le nem ver valaki mérgében.
Néha arra gondolok a Tibi szerű kommentelőket Fidesz fizeti, pont ezért. :)
Hát, további jó blogolást, nekem mostantól más programom van. :D

backbencher 2016.07.23. 17:11:06

Kedves HF,

Koszonom a gyors valaszt. Ebben mar ugyan szerepel (a fenti cikkben irtaktol elteroen) hogy a kerdeses kijelentesek a magyar ill. a lengyel min. elnoknek "tulajdonitott kijelentesek".
Azonban ez csak 1 forras, amelynek a hitelessege - hogy is mondjak ezt finoman magyarul - nem a legmegbizhatobb.

Eppen emiatt praktikus a fenti cikk kategorikus megallapitasai ELOTT ellenorizni min. meg 1-2 kulso hivatalos vagy fuggetlen forrast is, hogy VALOBAN igy hangzottak el a kijelentesek, vagy nem vagy eppen semmi ilyen nem volt.

Bizonyara nem ismeretlen ez On elott sem, ha mar eppen kozos bennunk az, hogy magyarokkent a brit po., gazd. rendszer magyarnal fejlettebb, civilizaltabb elemeit nagyra ertekeljuk.

Ha mar ilyen ambiciozus celt tuzott ki maga ele a blogjaval, akkor azt talan erdemes a blogjaban megirt cikkeknel is a hires brit partatlansagi standard-ot ervenyesiteni.

Hörcher Ferenc 2016.07.23. 17:14:23

@backbencher: Kedves backbencher, köszönöm javaslatát. De ha megengedi, nem feltételezem, hogy a hivatalos magyar miniszterelnöki honlap el nem hangzott kijelentéseket tulajdonít a magyar vagy a lengyel miniszterelnöknek (ez utóbbira egyébként nyilván már utalt volna a lengyel fél), mielőtt azt valaki nem bizonyítja. Mivel Ön ilyesmit sejtet, a bizonyítás terhe még Önt illeti.

Hörcher Ferenc 2016.07.23. 17:15:44

@Tojglitojas: Köszönöm hozzászólását, máskor is welcome. Én is dolgozom közben, egyébként. Meg kutyát sétáltatok majd, s biciklizem. :)

backbencher 2016.07.23. 17:54:10

@Hörcher Ferenc: 2016.07.23. 17:14:23

Kedves HF,

1. A fenti 2016.07.23. 16:41:42 -es kommentemben megadott egyik link eppen azt igazolja, hogy HIVATALOSAN V4 RESZROL NEM VOLTAK ILYEN KIJELENTESEK sem a KNY-ban.
A konnyebbseg kedveert idemasolom, link 2016.07.21-i V4 Kozos Nyilatkozat: www.visegradgroup.eu/calendar/2016/joint-statement-of-the-160721

Szinten a konnyebbseg kedveert is adok egy szlovak linket angolul (amit tobb netes hirportal is atvett) a 2016.07.21-i KNY-rol, amelyekben SZO SINCS sem a magyar, sem a lengyel min. elnoknek a fenti cikkben es a magyar kormanyzati honlapon "tulajdonitott kijelentesekrol".

Cseh link: www.radio.cz/en/section/news/czech-politicians-express-hope-us-will-remain-solid-nato-partner

Szlovak link: spectator.sme.sk/c/20220707/v4-ministers-talk-eus-post-brexit-future-in-warsaw.html?piano_t=1
Egy lengyel link (angolul a konnyebbseg miatt) a 2016.07.21-i V4 KNY-hez:
www.epa.eu/politics-photos/treaties-organisations-photos/visegrad-group-meeting-in-warsaw-photos-52904337

A fenti 2 linkben levo anyagokat vegigolvasva lathato, hogy melyik V4 tagorszag mit tartott fontosnak annyira, hogy kiemelje a 2016.07.21-i sajtotajekoztaton, es hogy CSAK a magyar kormanyzati ill. kormanykozeli honlapokon van szo a magyar min.elnok fenti kijelenteseirol.

2. A magyar kormanyzati honlapokon levo anyagok megbizhatosaganak kerdesessegere eleg csak az EU Bizottsagnak kuldott 2011-es konvergenciaprogramot venni peldanak, mert abbol a hivatalos angol nyelvu kikuldott valtozat kb. 40%-al volt hosszabb a magyar nyelvulnel, amit "hazai fogyasztasra" szantak, es a botrany kibukasa utan gyorsan le is vettek oket az akkori NGM honlaprol.

Hörcher Ferenc 2016.07.23. 18:10:51

@backbencher: Kedves backbencher, köszönöm erőfeszítését.
1. Mindjárt az első link első mondata szinte szó szerint elismétli azt, amit a cikk a lengyel kományfőtől idéz. A negyedik linkje, ha jól látom, pusztán egy fotóhoz kapcsolódó leírás.
2. Amennyiben vannak különböző hangsúlyok a linkekben, úgy látom, abban egyetértünk, hogy abból az "lathato, hogy melyik V4 tagorszag mit tartott fontosnak annyira, hogy kiemelje a 2016.07.21-i sajtotajekoztaton." De természetesen az is belátható, hogy a bizonyos fokig szükségszerűen eltérő kiemelések (sok anyag, kevés hely, eltérő belpolitikai kontextusok) nem cáfolják a cikkben hivatkozott orbáni és lengyel vélemények hitelességét.
3. A közös álláspont kidolgozásával kapcsolatban Orbán is további kemény munkáról beszélt.
TIsztelettel,
HF

micsoda? 2016.07.23. 18:15:19

@Hörcher Ferenc: Atyavilág, de régen játszottam, jó emlékezni:)

sutyerák 2016.07.23. 18:21:41

olvasása nélkül az a véleményem már régóta orbánról,hogy:
mindig mindenben ellent mond azért,hogy úgy látsszon van saját véleménye.
-hát nincs. csak annyi,hogy másnak nem lehet igaza,csakis neki.
-aztán a következményekbe belexarik,-nem hogy államffi. röhej.
ilyen kis szerencsétlen fityma ez a fickó.

Hörcher Ferenc 2016.07.23. 21:37:42

@sutyerák: Kedves sutyerák, lehet, hogy érdemes elolvasni azt, amit kritizálni szeretne... :)

nemecsekerno_007 2016.07.24. 11:24:02

@Tibi !: Jajj, ez az állandó rinyálás. Inkább neked kellhet majd időpont Csernusnál.

Orbánnal kapcsolatban: Fikázni bárki tud, jobban kell csinálni. Ennyi. Ha ez nem megy akkor lehet tovább sétálni. Egyenlőre nincs alternatíva. Persze a szócséplést tovább lehet folytatni ha valaki ennyire ráér.
süti beállítások módosítása